No to lecimy z KrUlowOM
Ładny i zgrabny samolocik to jest ta, którą sobie wymarzyłem, więc widac ze zdjęcia, że roboty troszkę będzie:
To ma być w miarę szybki strzał, więc ilość modyfikacji ograniczona do minimum ale ponieważ będzie otwarta kabina to 90% roboty własnie tam sie odbędzie.
Stan pacjentki na dzisiaj wieczór:
Postanowiłem zrobić jej porządnie kabinkę bo ją będzie widać a co gorsza jest dosyć "średnia" PZP. Sporo części trzeba dorobić - nie ma nic na burtach powyżej konsol bocznych a i same konsole idą do poprawki.
Na ten moment najważniejsze dla mnie było zrobienie uzbrojenia krawędzi kabiny tak aby podorabiać w limuzynie zamki i kanały nadmuchu powietrza, które jak widac na powyższym zdjęciu w oczy mocno się rzucają.
Pokroiłem więc trochę kabinkę, dorobiłem z polistyrenu krawędzie i nawierciłem dziury na zamki. Tak mi jakoś lekko poszło, łapa nabita chyba po robieniu tego samego w Drakenie
Uwaga dla budujących model - zanim zaczniecie wszystko sklejac na potęgę, wytnijcie sobie kabinkę. To jest model z żywicy i odlewy nie są idealnie równe, w moim kabina vacu była za krótka o prawie 1mm po przyłożeniu do wanny kabiny. Przy otwarciu nie będzie widać ale przy zamkniętej kabinie dopasowanie tego to może być problem.
Osłona kabiny jest bardzo dobrze odessana ale wymaga lekkkiej ręki przy wycinaniu, nie doprowadźcie AH do bankructwa jak będziecie zamawiali nowe w miejsce porżniętych przy wycinaniu
Pokażę też o co chodzi z niedopasowanym nosem na przykładzie dwóch nosów które akurat mam pod ręką. Jak widać problem jest z osiowością rdzenia przy odlewaniu, nierówna grubość ścianek powoduje skurczenie się po średnicy nosa i konieczność dopasowywania.
to jest oryginalny nos:
to jest ten przysłany przez ArmaHobby na wymianę:
Polecam też przy montażu komory przedniego podwozia cz.44 nie wklejać do nosa cz.1 czubka cz.47, tylko wkleić komorę i od przodu przez otwór docisnąć komorę w dół tak aby równo skleiła się jej przednia ścianka, tak jest zdecydowanie łatwiej mocno skleić te części a potem dopiero dokleić czubek nosa.
Tyle wymąrdzania się ode mnie na dzisiaj. Zastanawiam się czy pomimo wszystko jednak jej nie znitować
TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
Moderator: potez
TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
tak, jestem #ponurymodelaż
Re: TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
Nitowanie jest pro.
Re: TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
W jakim sensie pro? Bo akurat kusi żeby ja ponitowac ale jak widać na zdjęciach, w tej srebrzance za bardzo nitów nie widać
tak, jestem #ponurymodelaż
Re: TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
PRO w negatywnym raczej nie jest sensie.
Nie wiem czy widać na srebrzance czy nie widać na zdjęciach. Dla mnie jest krótka piłka, są albo nie są, a jak są to jest +100 pkt. do malowania.
Nie wiem czy widać na srebrzance czy nie widać na zdjęciach. Dla mnie jest krótka piłka, są albo nie są, a jak są to jest +100 pkt. do malowania.
Re: TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
Nituj, nituj, będzie zdecydowanie lepiej wyglądał.
Re: TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
No dobra jak +100pkt, musze pogrzebac w fotkach, żeby to nitowanie rozkminic i ponituje jOM
tak, jestem #ponurymodelaż
-
- Posty: 219
- Rejestracja: ndz 24 cze 2012, 11:35
Re: TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
czy załoga będzie w krawatach?
Re: TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
Załogi nie przewiduję
Skończyłem w 90% maraton silnikowy. Po wizycie w muzeum zrobiłem troche zdjęć Iskrze i miałem straszną zagwozdkę, patrzyłem sie na model od tyłu i jakoś dziwnie mi wyglądał. Miałem co prawda nic nie przerabiać ale nie wytrzymałem. PiENty sa dwie:
1) kształt dyszy wylotowej i jej przejście w belke ogonową:
wyraźnie widac kształt przejścia i to, że maska osłony silnika jest w poziomie - w modelu odlewy sa jakoś tak delikatnie po łuku do góry w tył
2) dysza wylotowa silnika, sorki za jakość zdjęcia nie miałem przy sobie lampy ale chodzi o wnętrze, które jest stożkiem:
w modelu wygląda to tak:
Oczywiście na początku nie popatrzyłem na stożkowatą dysze tylko wpadłem na "genialny" pomysł, żeby rure dyszy zrobić z cienkich dwóch rurek mosiężnych na szczęście w końcu pooglądałem zdjęcia i poniewczasie zrozumiałem czego takie dziwne proporcje mi wychodzą w tej dyszy - wszystko jakies takie chude i małe....
Znalazłem w necie opracowanie o rozowoju silnika Iskry http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/66_S ... i_SO-3.pdfbył tam schematyczny przekrój i juz miałem wszystko na tacy, pozostało tylko dopasować to wymiarowo do żywicznego odlewu, który musiałem mocno pocienić od środka.
oto efekty ponad tygodniowych poszukiwań i zmagań:
dysza odessana na kopytku z żywicy - w oryginale składa się z dwóch warstw , które widać - jest okryta z zewnątrz izolacją i w efekcie wygląda to jakby była podwójna - nie wiem jaka grubość mi wyszła tego polistyrenu po odessaniu na oko jakieś 0,05 mm.
Wirnik i stożek wytoczone i ponacinane w żywicy. Powinno być 84 łopatki ( tak mi wychodzi ze zdjęć) ale w tym materiale i tej skali nie umiem tego zrobić jest 48 i dla mnie wystraczy. Srednica zewnętrzna wirnika to 10mm ( w skali powinno być 11,5 - ale tego sie nie da wcisnąc do kadłuba- a średnica stożka to 7 mm
trzeba jeszcze dorobić 3 osłonki termopar i jakieś czujniki które są w dyszy ale to już razem z malowaniem.
A tak wygląda po zaintalowaniu w kadłubie na sucho, góra juz podklejona, żeby było w czym wyrzeźbić przejście dysza- kadłub.
Oczywiście jest to kompletnie niepotrzebne dłubanie bo i tak gucio będzie widac w zrobionym modelu ale ... jakoś samo sie zrobiło ...
CDN
Skończyłem w 90% maraton silnikowy. Po wizycie w muzeum zrobiłem troche zdjęć Iskrze i miałem straszną zagwozdkę, patrzyłem sie na model od tyłu i jakoś dziwnie mi wyglądał. Miałem co prawda nic nie przerabiać ale nie wytrzymałem. PiENty sa dwie:
1) kształt dyszy wylotowej i jej przejście w belke ogonową:
wyraźnie widac kształt przejścia i to, że maska osłony silnika jest w poziomie - w modelu odlewy sa jakoś tak delikatnie po łuku do góry w tył
2) dysza wylotowa silnika, sorki za jakość zdjęcia nie miałem przy sobie lampy ale chodzi o wnętrze, które jest stożkiem:
w modelu wygląda to tak:
Oczywiście na początku nie popatrzyłem na stożkowatą dysze tylko wpadłem na "genialny" pomysł, żeby rure dyszy zrobić z cienkich dwóch rurek mosiężnych na szczęście w końcu pooglądałem zdjęcia i poniewczasie zrozumiałem czego takie dziwne proporcje mi wychodzą w tej dyszy - wszystko jakies takie chude i małe....
Znalazłem w necie opracowanie o rozowoju silnika Iskry http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/66_S ... i_SO-3.pdfbył tam schematyczny przekrój i juz miałem wszystko na tacy, pozostało tylko dopasować to wymiarowo do żywicznego odlewu, który musiałem mocno pocienić od środka.
oto efekty ponad tygodniowych poszukiwań i zmagań:
dysza odessana na kopytku z żywicy - w oryginale składa się z dwóch warstw , które widać - jest okryta z zewnątrz izolacją i w efekcie wygląda to jakby była podwójna - nie wiem jaka grubość mi wyszła tego polistyrenu po odessaniu na oko jakieś 0,05 mm.
Wirnik i stożek wytoczone i ponacinane w żywicy. Powinno być 84 łopatki ( tak mi wychodzi ze zdjęć) ale w tym materiale i tej skali nie umiem tego zrobić jest 48 i dla mnie wystraczy. Srednica zewnętrzna wirnika to 10mm ( w skali powinno być 11,5 - ale tego sie nie da wcisnąc do kadłuba- a średnica stożka to 7 mm
trzeba jeszcze dorobić 3 osłonki termopar i jakieś czujniki które są w dyszy ale to już razem z malowaniem.
A tak wygląda po zaintalowaniu w kadłubie na sucho, góra juz podklejona, żeby było w czym wyrzeźbić przejście dysza- kadłub.
Oczywiście jest to kompletnie niepotrzebne dłubanie bo i tak gucio będzie widac w zrobionym modelu ale ... jakoś samo sie zrobiło ...
CDN
tak, jestem #ponurymodelaż
- KFS-miniatures
- Posty: 6382
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 01:23
- Kontakt:
Re: TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
kawał solidnej, nikomu niepotrzebnej i totalnie niewidocznej roboty..
Re: TS-11 KrUlowa nr boczny 2001 1:48
Skrzydła sie robia praca wre ale dzisiaj nie będzie relacji bo to nie ta okazja...
dokładnie dzisiaj 55 lat od pierwszego oblotu mija a więc sto lat
https://www.youtube.com/watch?v=D3dR7u7TPNo
dokładnie dzisiaj 55 lat od pierwszego oblotu mija a więc sto lat
https://www.youtube.com/watch?v=D3dR7u7TPNo
tak, jestem #ponurymodelaż