M4A3
Moderator: konrad_dzik
- Tomasz Mańkowski
- Posty: 575
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:55
- Lokalizacja: na południe od Warszawy
- Kontakt:
Re: M4A3
Paweł, Kondzio zrobi jak zechce - jego model, jego sprawa
Ja tam rozdzierać szat z tego powodu nie będę...
Ja tam rozdzierać szat z tego powodu nie będę...
- panzerflix
- Posty: 369
- Rejestracja: ndz 24 cze 2012, 04:56
Re: M4A3
ale to akurat nie znaczy,No ja myśle... kondzio nie jest młotkiem i mam wrażenie, że wie czego chce.
ze w warsztacie nie mozna mu zwrocic uwagi merytorycznej
zamiast kolejnego przklojenego cycatu z dupy?
skoro ma opcje komentarzy i veice versa
You are not your thoughts. You are not your story. You are not your body.
Experience your thoughts, experience your story, experience your body, as none of it will last.
http://www.fromthetrunk.com | http://www.panzerflix.com
Experience your thoughts, experience your story, experience your body, as none of it will last.
http://www.fromthetrunk.com | http://www.panzerflix.com
Re: M4A3
A z którego fragmentu mojego wpisu zrozumiałeś, że nie mozna? Mozna tak samo jak mozna to zdeprecjonować w momencie kiedy nic już nie wnosi lub wnosi nie to co powinno wnieść.panzerflix pisze: ale to akurat nie znaczy,
ze w warsztacie nie mozna mu zwrocic uwagi merytorycznej
zamiast kolejnego przklojenego cycatu z dupy?
skoro ma opcje komentarzy i veice versa
Problem polega na tym, że są uwagi merytoryczne które pomagają zrobić efektowny model i takie które w tym przeszkadzają. 90% efektownych modeli robi się niemerytorycznie po względem zuzycia właśnie po to żeby były efektowne i sherman tutaj nie jest święta krową. Abstrahując od tego czy mocna farba na nim to mit czy prawda to nie ma farby odpornej na obicia i wytarcia, a może być jedynie odporniejsza. Mocniejsza, wytrzymalsza nie znaczy, że jest nie do ruszenia, a szczególnie ponad pół wieku temu. To czy powstawały obicia zależy tylko czy były czynniki które je spowodowały czy ich przy tym egzemplarzu nie było.
Efektowne obicia można zdeprecjonować nie tylko na shermanach, a właściwie na prawie każdym modelu, ale własnie słowo "efektowne" jest tutaj kluczem. Bo merytoryka ma ma dwa oblicza, to co jest niepodważalne i to co mogło się teoretycznie wydażyć. Niepodważalne jest to, że miał taką lufę, a nie inną, a to, że gdzieś się mógł obić jest toretycznie mozliwe. Więc efekt polega na tym, że masz paletę rzeczy teoretycznie mozliwych i nią operujesz, a jak sobie z tym poradzisz wpływa na efekt lub jego brak.
- Tomasz Mańkowski
- Posty: 575
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:55
- Lokalizacja: na południe od Warszawy
- Kontakt:
Re: M4A3
Paweł, ale obicia lufy, na jej górnej "krawędzi" są "teoretycznie niemożliwe" - nie ma tam żadnego "czynnika obijającego". Tam co najwyżej wrona mogła nasrać...tankmania pisze:Efektowne obicia można zdeprecjonować nie tylko na shermanach, a właściwie na prawie każdym modelu, ale własnie słowo "efektowne" jest tutaj kluczem. Bo merytoryka ma ma dwa oblicza, to co jest niepodważalne i to co mogło się teoretycznie wydażyć. Niepodważalne jest to, że miał taką lufę, a nie inną, a to, że gdzieś się mógł obić jest toretycznie mozliwe. Więc efekt polega na tym, że masz paletę rzeczy teoretycznie mozliwych i nią operujesz, a jak sobie z tym poradzisz wpływa na efekt lub jego brak.
Podobnie jak obicia przy włazach - od czego powstały? Od butów załogi (na gumie, a nie podkutych, tak gwoli informacji... ) czy od parcianych pasków oporządzenia?
Wytarcia - owszem, tak (w zależności od intensywności i długotrwałości użytkowania danego pojazdu) ale nie obicia "do żywego"...
Po prostu przy robieniu tego typu efektownych śladów eksploatacji, trzeba się troszkę zastanowić co jest prawdopodobne, a co jedynie efekciarskie...
Kondzio jest młody, zdolny, ale jeszcze wiele modeli przed nim...
Re: M4A3
Dlatego napisałem:Tomasz Mańkowski pisze: Paweł, ale obicia lufy, na jej górnej "krawędzi" są "teoretycznie niemożliwe" - nie ma tam żadnego "czynnika obijającego". Tam co najwyżej wrona mogła nasrać...
Podobnie jak obicia przy włazach - od czego powstały? Od butów załogi (na gumie, a nie podkutych, tak gwoli informacji... ) czy od parcianych pasków oporządzenia?
Wytarcia - owszem, tak (w zależności od intensywności i długotrwałości użytkowania danego pojazdu) ale nie obicia "do żywego"...
Po prostu przy robieniu tego typu efektownych śladów eksploatacji, trzeba się troszkę zastanowić co jest prawdopodobne, a co jedynie efekciarskie...
Ja nie wiem dlaczego robi się obicia przy włazach nie tylko na shermanach w konteście merytorycznym, ale robi je dużo dobrych modelarzy. Ponieważ ci modelarze są dużo lepsi ode mnie to mogę jedynie założyć, że wiedzą co robią. Przynajmniej do momentu w którym zrobię lepiej bez tego, wtedy mogę coś udowadniać. Do tego momentu będę jedynie teoretyzował.tankmania pisze:90% efektownych modeli robi się niemerytorycznie po względem zuzycia właśnie po to żeby były efektowne i sherman tutaj nie jest święta krową.
Jeszcze duzo, ale jak napisałem, mam wrażnie, że wie czego chce. Pewne rzeczy mozna zrobić szybko, a na pewne trzeba czasu, tak jak czasem trzeba się wywrócić żeby się czegoś nauczyć.Tomasz Mańkowski pisze: Kondzio jest młody, zdolny, ale jeszcze wiele modeli przed nim...
- KFS-miniatures
- Posty: 6382
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 01:23
- Kontakt:
Re: M4A3
będzie jeszcze jakoś tyrany? Bo ja bym go na maksa jakimiś olejami uświnił...
a tak co do jałowej w sumie dyskusji, to na tym etapie oceniac, co jest obiciem, co jest przetarciem, wyświechtaniem poszczególnych powierzchni czy krawędzi jest cokolwiek ryzykowne. to ze coś jest ciemniejsze i sie błyszczy nie musi byc przeciez odrazu pozbawione farby i zdarte do gołego metalu. a kerozyna est bezbarwna wiec nie tworzy zacieków..
http://ww2db.com/image.php?image_id=21696
http://ww2db.com/image.php?image_id=3758
a tak co do jałowej w sumie dyskusji, to na tym etapie oceniac, co jest obiciem, co jest przetarciem, wyświechtaniem poszczególnych powierzchni czy krawędzi jest cokolwiek ryzykowne. to ze coś jest ciemniejsze i sie błyszczy nie musi byc przeciez odrazu pozbawione farby i zdarte do gołego metalu. a kerozyna est bezbarwna wiec nie tworzy zacieków..
http://ww2db.com/image.php?image_id=21696
http://ww2db.com/image.php?image_id=3758
- Tomasz Mańkowski
- Posty: 575
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:55
- Lokalizacja: na południe od Warszawy
- Kontakt:
Re: M4A3
A ja mam wrażenie, że tu po prostu skopiował bez zastanowienia prace tych których uważa swoich guru...tankmania pisze:Jeszcze duzo, ale jak napisałem, mam wrażnie, że wie czego chce.
- KFS-miniatures
- Posty: 6382
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 01:23
- Kontakt:
Re: M4A3
poniekąd dobrze, bo od kopiowania zaczyna sie nauka..
- Tomasz Mańkowski
- Posty: 575
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:55
- Lokalizacja: na południe od Warszawy
- Kontakt:
Re: M4A3
poniekąd masz rację, ale zwróć uwagę na
A uczyć się to najlepiej na cudzych błędach, nie własnych...Tomasz Mańkowski pisze:bez zastanowienia