Jastrzębie dla Świdwina

Walkaroundy, przekazy historyczne, rzeczywistość dla modelarstwa
Awatar użytkownika
JBZ
Posty: 1507
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 20:06
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jastrzębie dla Świdwina

Post autor: JBZ »

tankmania pisze:mamy jakiś samodzielny system SEAD?
Su-22 + H-29 ;)

Jako zaciekły wróg A-10 zapytam się czemu ćwierć wieku temu nikt go nie chciał. Tak samo dlaczego nikt go nie chciał po Pustynnej Burzy i dlaczego nikt go nie chce teraz prosto z Arizony? Do ganiania dźentelmenów w turbanach wystarczą śmigłowce. Do ganiania amigos wystarczą Super Tucano.

F-16 nie jest idealnym myśliwcem, są F-15C, róźne mutacje Mirage 2000. Nie jest idealnym samolotem uderzeniowym bo są/były Tornado/F-15E i A-10. Nie jest też idealnym samolotem rozpoznaczym, zwalczania okrętów nawodnych, SEAD ale do wszystkiego nienajgorzej się nada.

Przy okazji, bardzo żałuję że przetarg na WSB nie odbył wcześniej gdy istniała możliwości kupna F/A-18C/D, który podobno przez całą drugą polowę lat dziewięćdziesiątych był faworytem ówczesnych WLiOP.
Nie chcę być moderatorem, nie chcę być sędzią LOKu czy innego ZBOWiDu. Wystarczy mi że będę lepił modele.
Awatar użytkownika
Arkady72
Posty: 1854
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 18:26
Lokalizacja: Nowogard

Re: Jastrzębie dla Świdwina

Post autor: Arkady72 »

tankmania pisze:Jako członek NATO, F-16, transportowe i śmigła nam wystarczą i tak przy takiej wielkości kraju nie będzie od nas nikt więcej wymagał.
Pod warunkiem, że w razie "W" NATO ruszy nam z pomocą :lol: ...
tankmania pisze:Natomiast jako państwo powinniśmy mieć dodatkowo obronę wybrzeża,
Tu nadbrzeżne szwedzkie RBS zdają się być bardzo dobrym rozwiązaniem. Przydałoby się za to więcej małych, nowocześnie uzbrojonych okrętów rakietowych, mogących stacjonować w małych portach naszego zachodniego wybrzeża a od biedy nawet w takich dziurach jak Mrzeżyno czy nawet w Dźwirzynie w razie nagłej potrzeby.
JBZ pisze:
tankmania pisze:mamy jakiś samodzielny system SEAD?
Su-22 + H-29 ;)
Do tego celu raczej Ch-25MP z zasobnikiem Wjuga pod Su-22. To typowa broń do zwalczanie stacji radiolokacyjnych.
Ch-29 są do niszczenia dużych, nieruchomych celów umocnionych.
JBZ pisze:Jako zaciekły wróg A-10 zapytam się czemu ćwierć wieku temu nikt go nie chciał. Tak samo dlaczego nikt go nie chciał po Pustynnej Burzy i dlaczego nikt go nie chce teraz prosto z Arizony?
Też tego nie rozumiem. Ten pogardzany samolot spisał się przecież nad wyraz rewelacyjnie w Zatoce...
Obrazek
"Oprócz kobiet i dzieci..."
Czarny
Posty: 861
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 15:53

Re: Jastrzębie dla Świdwina

Post autor: Czarny »

to może właśnie F/A-18?

Jacek powinniśmy sobie odpowiedxieć na pytanie, na jakie zagrożenia nastawieni jesteśmy jako państwo. Bratamy sie obecnie z zachodze ale mamy niespokojną granicę ze wschodem a tam, celnie zauważył Arkady, chordy konserw z działami, nie ważna jakość liczy sie ilość, gotowa ewentualnie przekroczyć granice. Koledzy z NATO, a bardzo w szczerość ich intencji wierze, potrzebuja kilku dni na zebranie sie do kupy i wysłanie wojsk do nas. Jeśli dojdzie do konfliktu na linii Wschód - NATO, on w pierwszej kolejności będzie toczyl sie u nas. Ruscy nie pochasają swoimi teciakami po Karpatach a u nas mogą rozwinąć swoje zagoy i gnać na Zachód.
Co ich zatrzyma? F-16? a odpali zza parasola roztaczanago przez S-300 mavericka żeby unieszkodliwić jakis pojazd? Zrzuci z za takiego parasola Mk 20 Rockeye? NIE. Ponadt ma gorszy radar niż Su-27 a ten używa z resztą do namierzania systemu nie opartego na wysyłaniu wiązki laserowej tylko ma cos na kształ specjalnego wykrywacza metali :) więc jaś Kowalski nawet nie będzie wiedział że jest namierzany.
W żadnym ze znanych mi konfliktów F-16 nie były używane w pojedynkę. Zawsze od czarnej roboty byl jednak ktoś inny. Chociażby podczas Desert Storm to F-15C wykonywały BAR CAP tworząc przestrzeń dla samolotów koalicji w tym F-16 do dzialań.
Potrzeba nam maszyny która podobnie jak Su-22 będzie odporna na warunki terenowe. Będzie jej można używać w kiepskich "warunkach lokalowych" a najlepiej wykorzystując np drogowe odcinki lotniskowe? Widzisz w tym zadaniu F-16 któr musi miec przed startem odkurzony pas?
Potrzebujemy coś co będzie w stanie jak najmniejszym kosztem zniszczyc jak najwiecej pojazdów wroga bo to one nas będą zalewać, no chyba że uważasz, że będziemy startować 16 z krzesin lecieć pod Berlin i z tamtąd odpalać JSTOW niszcząc jedno T-62.
O czym zapominaja jego adwersarze, A-10 jest cholernie zwrotny, może przenosić ogromna ilość sprzętu, daje też max protekcji dla pilota i trzeba sie nameczyć żeby go zestrzelić.
Jest to też maszyna na której w wojsku amerykańskim sie nikt nie poznał, dla czego? Bo to nie do kńca typ samolotu rozwijany w stanach- samolot pola walki to jednak domena bloku wschodniego. Il-2, Ił-10, Su-25 i kilka innych. Przecież chcieli A-10 z armii wycofać i pech chciał przydarzyła sie Pustynna Burza. Okazalo się że maszyna jest wspaniała i nawet zaczęto ja modernizować. W afganistanie dyżury bojowe pełnia na przemiennie jednostki A-10 i F-15E.
BSLa można porwać, w końcu amerykanie stracili jednego nad Iranem bo ci go przekodowali i wyladowali sobie na swoim lotnisku :lol:
Śmigłowce jak najbardziej nam sa potrzebne.
Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do glowy. F-16 jest dobry marketingowo, dla czego? Bo sprzedajesz maszyne z całą gamą dupereli dookoła jak szkolenia i remonty, pakiety takiej i owakiej broni. Tego w A-10 nie ma. Pilot przechodzi przeszkolenie i lata a z broni wystarczy przećwiczyc go z działaka, mavericków no i teraz z JDAM a przy F-16? Po za tym jest wytrzymalszy i prostszy w naprawie a na czym sie najwięcej zarabia?
Awatar użytkownika
JBZ
Posty: 1507
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 20:06
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jastrzębie dla Świdwina

Post autor: JBZ »

Wszystko ok, tylko jeśli mamy ograniczone możliwości to co wybrać-samolot do prawie wszystkiego, do air policingu na Litwie i Islandii, weekendowego wypadu nad Teheran, zwalczania wszystkiego co lata po naszym niebie i wszystkie co jeździ po naszych autostradach i innych schetynówkach czy może tylko do tego ostatniego zadania.
Dlaczego nikt od dobrych 20 lat nie projektuje samolotów jednozadaniowych? Dlaczego Turcja i Izrael chcą F-35A?
Nie chcę być moderatorem, nie chcę być sędzią LOKu czy innego ZBOWiDu. Wystarczy mi że będę lepił modele.
Czarny
Posty: 861
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 15:53

Re: Jastrzębie dla Świdwina

Post autor: Czarny »

JBZ pisze:Wszystko ok, tylko jeśli mamy ograniczone możliwości to co wybrać-samolot do prawie wszystkiego, do air policingu na Litwie i Islandii, weekendowego wypadu nad Teheran, zwalczania wszystkiego co lata po naszym niebie i wszystkie co jeździ po naszych autostradach i innych schetynówkach czy może tylko do tego ostatniego zadania.
Dlaczego nikt od dobrych 20 lat nie projektuje samolotów jednozadaniowych? Dlaczego Turcja i Izrael chcą F-35A?
A wiesz w ile dolatuje się z baz na południu Izraela nad Kair?

Moim zdaniem ponieważ chca miec myśliwiec nastepnej generacji. Oba kraje swerę samolotów szturmowych czy myśliwsko- bombowych maja obstawioną.
Awatar użytkownika
Arkady72
Posty: 1854
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 18:26
Lokalizacja: Nowogard

Re: Jastrzębie dla Świdwina

Post autor: Arkady72 »

JBZ pisze:Dlaczego Turcja i Izrael chcą F-35A?
Ja też chcę. A co jest jeszcze do wyboru?
Obrazek
"Oprócz kobiet i dzieci..."
Czarny
Posty: 861
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 15:53

Re: Jastrzębie dla Świdwina

Post autor: Czarny »

Arkady72 pisze:
JBZ pisze:Dlaczego Turcja i Izrael chcą F-35A?
Ja też chcę. A co jest jeszcze do wyboru?
Dromadery, dużo ich widzialem na lotnisku w Szczecinie ;) ;) ;)

Swoja drogą jeszcze nigdy nie leciałam z lotniska (do czasu startu z SZZ) gdzie nie bylo by drogi kolowania :lol:
ale tam przynajmniej jest Terminal nie to co u nas.
Awatar użytkownika
Arkady72
Posty: 1854
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 18:26
Lokalizacja: Nowogard

Re: Jastrzębie dla Świdwina

Post autor: Arkady72 »

...ale tam przynajmniej jest Terminal nie to co u nas.
Faktycznie, nawet dzieci były zdołowane Balicami...
Obrazek
"Oprócz kobiet i dzieci..."
Czarny
Posty: 861
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 15:53

Re: Jastrzębie dla Świdwina

Post autor: Czarny »

bo to nie terminal tylko hangar na sprzęt do oczyszczania pasa. Serio. W T1 sie juz nie mieścili więc go przystosowali, ale ponoć idzie nowe.

A zdajesz sobie sprawę jaki jest wstyd jak zapraszasz np na uczelnie gościa z zagranicy i ma dolot z Warszawy?
Awatar użytkownika
JBZ
Posty: 1507
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 20:06
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jastrzębie dla Świdwina

Post autor: JBZ »

Arkady72 pisze:
JBZ pisze:Dlaczego Turcja i Izrael chcą F-35A?
Ja też chcę. A co jest jeszcze do wyboru?
Może być wersja B?
http://www.scalefun.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=241
Nie chcę być moderatorem, nie chcę być sędzią LOKu czy innego ZBOWiDu. Wystarczy mi że będę lepił modele.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dokument”