Sexton II - Dragon 1:35
Lista kategorii: Warsztaty konkursowe Pojazdy wojskowe Pojazdy wojskowe - Warsztaty
Moderator: Spotter
- Tomasz Mańkowski
- Posty: 575
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:55
- Lokalizacja: na południe od Warszawy
- Kontakt:
Re: Sexton II - Dragon 1:35
Jedna drobna uwaga,
Brytyjskie pojazdy do kwietnia 1944 kamuflowane były (fabrycznie) kolorami SCC2 i SCC14 czyli... Service Brown/Service Drab jako baza i Blue-Black Charcoal jako drugi (ciemny) kolor kamuflażu.
Kolor SCC15 - czyli brytyjska odmiana OD - dopiero w kwietniu 1944 roku została zaakceptowana jako kolor bazowy.
Sądząc z numeru ewidencyjnego pojazdu, "Łańcut" był wyprodukowany w największej serii Sextonów II (produkcja w latach 1943-1944 łącznie 1546 wozów w dwóch zamówieniach) i to raczej w pierwszej połowie (albo wręcz w pierwszym kwartale) 1943 roku - zatem wszystko wskazuje na to że był "brązowy w czarne łaty".
Nota bene Sexton z MPTW na Fortach w Warszawie pokazał pierwotny kolor - brązowy...
A wytyczne co do kamuflażu dla Europy z 1941 roku (obowiązujące do 1944) zalecały pokrycie górnych, poziomych powierzchni pojazdu na ciemny kolor kamuflażu - no ale o tym już chyba była mowa...
Brytyjskie pojazdy do kwietnia 1944 kamuflowane były (fabrycznie) kolorami SCC2 i SCC14 czyli... Service Brown/Service Drab jako baza i Blue-Black Charcoal jako drugi (ciemny) kolor kamuflażu.
Kolor SCC15 - czyli brytyjska odmiana OD - dopiero w kwietniu 1944 roku została zaakceptowana jako kolor bazowy.
Sądząc z numeru ewidencyjnego pojazdu, "Łańcut" był wyprodukowany w największej serii Sextonów II (produkcja w latach 1943-1944 łącznie 1546 wozów w dwóch zamówieniach) i to raczej w pierwszej połowie (albo wręcz w pierwszym kwartale) 1943 roku - zatem wszystko wskazuje na to że był "brązowy w czarne łaty".
Nota bene Sexton z MPTW na Fortach w Warszawie pokazał pierwotny kolor - brązowy...
A wytyczne co do kamuflażu dla Europy z 1941 roku (obowiązujące do 1944) zalecały pokrycie górnych, poziomych powierzchni pojazdu na ciemny kolor kamuflażu - no ale o tym już chyba była mowa...
Re: Sexton II - Dragon 1:35
Ciekawe informacje. Tej o pokrywaniu od góry ciemnym kolorem jeszcze nie słyszałem. A czy po zmianie regulaminowego koloru na SCC15 pojazdy nie były przemalowywane?Tomasz Mańkowski pisze: ↑wt 27 kwie 2021, 17:31 Jedna drobna uwaga,
Brytyjskie pojazdy do kwietnia 1944 kamuflowane były (fabrycznie) kolorami SCC2 i SCC14 czyli... Service Brown/Service Drab jako baza i Blue-Black Charcoal jako drugi (ciemny) kolor kamuflażu.
Kolor SCC15 - czyli brytyjska odmiana OD - dopiero w kwietniu 1944 roku została zaakceptowana jako kolor bazowy.
Sądząc z numeru ewidencyjnego pojazdu, "Łańcut" był wyprodukowany w największej serii Sextonów II (produkcja w latach 1943-1944 łącznie 1546 wozów w dwóch zamówieniach) i to raczej w pierwszej połowie (albo wręcz w pierwszym kwartale) 1943 roku - zatem wszystko wskazuje na to że był "brązowy w czarne łaty".
Nota bene Sexton z MPTW na Fortach w Warszawie pokazał pierwotny kolor - brązowy...
A wytyczne co do kamuflażu dla Europy z 1941 roku (obowiązujące do 1944) zalecały pokrycie górnych, poziomych powierzchni pojazdu na ciemny kolor kamuflażu - no ale o tym już chyba była mowa...
Re: Sexton II - Dragon 1:35
Tomek, bardzo ciekawe informacje. Szkoda, że nie miałem ich wcześniej, to bym inaczej pomalował Sextona. Teraz na bank nie będę przemalowywał. A co do płaskich powierzchni to zostałem wprowadzony w błąd a potem już było za późno na sensowne domalowanie, aby się to nie rzucało w oczy. Trudno, idealny nie jest, ale z drugiej strony nie musi być.
Re: Sexton II - Dragon 1:35
No właśnie, prawie spadłem z krzesła
====================
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Re: Sexton II - Dragon 1:35
No co? Przecież nie od dzisiaj czy nawet wczoraj wiadomo, że merytoryka to nie jest coś co mnie jara. Jak się uda zrobić w miarę merytorycznie to ok, ale jak nie, to mam to generalnie w dupie.
- Szydercza Gała
- Rozpierdalator od środka
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr 21 maja 2014, 06:34
- Lokalizacja: Zielona wyspa pełna OWIEC
Re: Sexton II - Dragon 1:35
Serca PRAWDZIWYCH POLSKICH MODELARZY krFawiOM po przeczytaniu Twojego oświadczenia....
NUR FüR MASON!!!!!
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
Re: Sexton II - Dragon 1:35
...i lepiej żeby to na zewnątrz nie wypłynęło, bo na MW straci tfaszSzydercza Gała pisze: ↑śr 28 kwie 2021, 15:25Serca PRAWDZIWYCH POLSKICH MODELARZY krFawiOM po przeczytaniu Twojego oświadczenia....
Re: Sexton II - Dragon 1:35
Generalnie mam te serca i ich krew dokładnie tam, gdzie merytorykęSzydercza Gała pisze: ↑śr 28 kwie 2021, 15:25 Serca PRAWDZIWYCH POLSKICH MODELARZY krFawiOM po przeczytaniu Twojego oświadczenia....
Ale ja się z tym nie kryję i przy piwie nawet głośno o tym mówięRafał B pisze: ↑śr 28 kwie 2021, 15:54...i lepiej żeby to na zewnątrz nie wypłynęło, bo na MW straci tfaszSzydercza Gała pisze: ↑śr 28 kwie 2021, 15:25Serca PRAWDZIWYCH POLSKICH MODELARZY krFawiOM po przeczytaniu Twojego oświadczenia....
- Tomasz Mańkowski
- Posty: 575
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:55
- Lokalizacja: na południe od Warszawy
- Kontakt:
Re: Sexton II - Dragon 1:35
Owszem, były... stopniowo na jednolity SCC15 - takie malowanie widać na Sextonach z 1PAMotu na defiladzie w Meppen
(od sierpnia 1944 zaprzestano stosowania dwubarwnych kamuflaży w Europie)
Sądzisz, że wóz wyprodukowany w pierwszej połowie 1943 roku, pomalowany fabrycznie, składowany w armijnych składach, ktokolwiek by przemalowywał (bo zmienił się regulaminowy kolor bazowy w kwietniu 44), a potem jeszcze raz przemalowywał (bo odstąpiono od dwubarwnego kamuflażu w sierpniu 1944) zanim trafił do jednostki bojowej?
A trafił dopiero w ostatnich dniach sierpnia 1944 roku, z uzupełnień - i na fotce ma dwubarwny kamuflaż...
Sądzę że do przemalowania doszło najwcześniej zimą 1944 (podczas "wczasów" w Holandii nad Mozą - listopad 1944/ kwiecień 1945) lub wręcz po wojnie...