To ma być komplement czy nagana?
Nie, no żartuję - skoro nie umie, tzn. że nagana
PS. ćwiczę, i wychodzi na to, że im dalej trzymam od powierzchni tym lepiej (co jest logiczne, nie ma kleksów), ale za to jest szersza kreska. „Na rękawiczce” ustawiam żeby nie pluło, OK. Ale przy tym ustawieniu jak zbliżę to kreska jest węższa, ale pojawiają się rozbryzgi. Jak zbliżę i podkręcę trochę ciśnienie to pojawia się plucie kroplami - czyli za niskie...
Ćwiczę dalej
Fw 190 od Tamki
Re: Fw 190 od Tamki
====================
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Re: Fw 190 od Tamki
Nie wiem dlaczego nie mogę edytować swoich postów, więc niestety będzie jeden pod drugim...
Wiem już o co chodzi - złe rozcieńczanie farby... Mam taką farbkę MRP jeszcze z tych starych rzutów, w dużych szklanych buteleczkach, które można było lać prosto z butli (teraz te nowe MRP podobno trzeba rozcieńczać jak każde inne...). No i na próbę psiknąłem sobie tą farbką „prosto ze słoja” - jest gut: cieniutko, aż się zdziwiłem, można jechać jakiś czas bez żadnych przerw, bez cofania iglicy...
Chyba sobie porobię w strzykawkach rozcieńczenie skokowo, np. co 5% i każdą sprawdzić trza będzie...
Wiem już o co chodzi - złe rozcieńczanie farby... Mam taką farbkę MRP jeszcze z tych starych rzutów, w dużych szklanych buteleczkach, które można było lać prosto z butli (teraz te nowe MRP podobno trzeba rozcieńczać jak każde inne...). No i na próbę psiknąłem sobie tą farbką „prosto ze słoja” - jest gut: cieniutko, aż się zdziwiłem, można jechać jakiś czas bez żadnych przerw, bez cofania iglicy...
Chyba sobie porobię w strzykawkach rozcieńczenie skokowo, np. co 5% i każdą sprawdzić trza będzie...
====================
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Re: Fw 190 od Tamki
KFS minie kiedys przekonywal ze mrp sa najlepsze do preszejdingów i miał skubaniec rację. Te far
By mają jakiś genialny ultra drobny pigment., najwygodniej się nimi maluje.
By mają jakiś genialny ultra drobny pigment., najwygodniej się nimi maluje.
tak, jestem #ponurymodelaż
Re: Fw 190 od Tamki
Coś czuję, że jutro tą ręką nic nie zrobię, tak mnie nap... Widzę, że jeszcze w kilku miejscach jest to „szarpanie” ale to kwestia wprawy - nie mogę utrzymać równej odległości od powierzchni pryskanej...
====================
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Re: Fw 190 od Tamki
jaki masz aero? jak masz japońca to zmniejsz sobie napięcie sprężyny powrotnej igły, zrób miękki spust i nie będzie bolało
tak, jestem #ponurymodelaż
-
- Posty: 26
- Rejestracja: śr 09 sty 2019, 13:30
Re: Fw 190 od Tamki
Współporada, o którą nie pytałeś, ale na przyszłość się przyda patrząc na dotychczasowe dokonania. Może kiedyś dojdziesz do malowania góry.
1. Zwracaj uwagę na szerokość pozostawionych "cieni" wokół linii. Cieńsza kreska ma być przy standardowych liniach poszycia, a grubsza przy panelach otwieranych i powierzchniach sterowych - w ten sposób podkreślasz ich odrębność. Teraz masz trochę na opak - pozalewane granice sterów a na spodzie lewego skrzydła, wokół linii pionowych, zostawione grube cienie.
2, Różnicuj intensywność cieniowania. Jaśniejsze powierzchnie rób przy końcach skrzydeł a idąc ku środkowi coraz ciemniejsze. Wyróżniaj subtelnie poszczególne panele demontowalne.
Jednym słowem myśl i kombinuj, a nie tylko odtwarzaj mechanicznie czyjeś techniki. Inna sprawa, że postawy trzeba mieć jako-tako opanowane.
Łapsko boli? I słusznie! Wreszcie po raz pierwszy w życiu się uczciwie napracowało nad malowaniem. Dobre efekty nie przychodzą lekko.
1. Zwracaj uwagę na szerokość pozostawionych "cieni" wokół linii. Cieńsza kreska ma być przy standardowych liniach poszycia, a grubsza przy panelach otwieranych i powierzchniach sterowych - w ten sposób podkreślasz ich odrębność. Teraz masz trochę na opak - pozalewane granice sterów a na spodzie lewego skrzydła, wokół linii pionowych, zostawione grube cienie.
2, Różnicuj intensywność cieniowania. Jaśniejsze powierzchnie rób przy końcach skrzydeł a idąc ku środkowi coraz ciemniejsze. Wyróżniaj subtelnie poszczególne panele demontowalne.
Jednym słowem myśl i kombinuj, a nie tylko odtwarzaj mechanicznie czyjeś techniki. Inna sprawa, że postawy trzeba mieć jako-tako opanowane.
Łapsko boli? I słusznie! Wreszcie po raz pierwszy w życiu się uczciwie napracowało nad malowaniem. Dobre efekty nie przychodzą lekko.
Re: Fw 190 od Tamki
No właśnie, górę pewno tak samo trza by zrobić...net_sailor pisze:Współporada, o którą nie pytałeś, ale na przyszłość się przyda patrząc na dotychczasowe dokonania. Może kiedyś dojdziesz do malowania góry.
Dzięki - o tym nie miałem pojęcia. Poprawiać to teraz na tym spodzie, czy raczej zostawić na górne powierzchnie, bo mogę tu już kompletnie zalać dół? Te „grube” na lewym skrzydle mogę jeszcze poprawić dodająv trochę tego białego...net_sailor pisze:1. Zwracaj uwagę na szerokość pozostawionych "cieni" wokół linii. Cieńsza kreska ma być przy standardowych liniach poszycia, a grubsza przy panelach otwieranych i powierzchniach sterowych - w ten sposób podkreślasz ich odrębność. Teraz masz trochę na opak - pozalewane granice sterów a na spodzie lewego skrzydła, wokół linii pionowych, zostawione grube cienie.
2, Różnicuj intensywność cieniowania. Jaśniejsze powierzchnie rób przy końcach skrzydeł a idąc ku środkowi coraz ciemniejsze. Wyróżniaj subtelnie poszczególne panele demontowalne.
Tys prowda. A z tym odtwarzaniem to chyba lepiej jednak najpierw opanować - to co napisałeś zresztą - podstawy, czyli skopiować. Tak mi się wydaje przynajmniej...net_sailor pisze:Jednym słowem myśl i kombinuj, a nie tylko odtwarzaj mechanicznie czyjeś techniki. Inna sprawa, że postawy trzeba mieć jako-tako opanowane.
Łapsko boli? I słusznie! Wreszcie po raz pierwszy w życiu się uczciwie napracowało nad malowaniem. Dobre efekty nie przychodzą lekko.
Mam Procona 289. Przepraszam, ale nie wiem co masz na myśli pisząc o tym zmniejszeniu napięcia sprężyny...potez pisze:jaki masz aero? jak masz japońca to zmniejsz sobie napięcie sprężyny powrotnej igły, zrób miękki spust i nie będzie bolało
====================
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
-
- Posty: 26
- Rejestracja: śr 09 sty 2019, 13:30
Re: Fw 190 od Tamki
Tutaj jeden z etapów malowania mojego Spitfire, szybko złapiesz o co chodzi z tym stopniowaniem cieniowania:
Popraw tylko to na skrzydle a resztę zostaw. Pamiętaj, że białe będą tylko cienkie paseczki, a masz jeszcze czerwony do nałożenia - nim też można sterować. Poza tym czerwony to wredny kolor, więc jestem ciekaw jak go ugryziesz.Thalgonis pisze:Poprawiać to teraz na tym spodzie, czy raczej zostawić na górne powierzchnie, bo mogę tu już kompletnie zalać dół? Te „grube” na lewym skrzydle mogę jeszcze poprawić dodająv trochę tego białego...
Re: Fw 190 od Tamki
Dzięki za fotkę - faktycznie dobrze obrazuje to co napisałeś. Spróbuję „skopiować”
PS. wszystkie stery zupełnie inaczej uwypukliłeś niż resztę - tak się to robi czy w którymś z późniejszych kroków (bo to zdjęcie jak napisałeś, jest jednym z etapów) zrobiłeś jak resztę?
PS. wszystkie stery zupełnie inaczej uwypukliłeś niż resztę - tak się to robi czy w którymś z późniejszych kroków (bo to zdjęcie jak napisałeś, jest jednym z etapów) zrobiłeś jak resztę?
====================
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/