F/A-18C HB 1:48

Relacje, podpowiedzi, pytania

Re: F/A-18C HB 1:48

Postautor: Marek Naja » pn 04 lut 2013, 10:40

He, he, zrobiłem więcej skuch, bo na początku zamontowałem ślicznie otwarte hamulce ale mój krajan, który tego i inne MiG-acze powoził napisał przy paru wątkach o MiG-ach na Modelworku, że na ziemi przy otwartym podwoziu i zbiorniku paliw jest to po prostu technicznie awykonalne :) No cóż, rzadko tam zaglądam ale udało się to poprawić bezproblemowo. Z tymi klapkami na chwycie powietrza, to może najprostsze będzie ich zdemontowanie. W końcu są na paru kroplach CA zawieszone więc można je wyciągnąć, przeszlifować wloty i z powrotem przykleić w pozycji uchylonej?
Marek Naja
 
Posty: 136
Rejestracja: pn 30 lip 2012, 20:50

Re: F/A-18C HB 1:48

Postautor: Robert P » pn 04 lut 2013, 11:42

Marek Naja pisze:Obrazek


Mam z miliard pytań, jak to robicie, że nie znika ten kolorowy preshading, ale chyba takie przesłuchania zostawię sobie na Bytomski festiwal.
Awatar użytkownika
Robert P
 
Posty: 884
Rejestracja: pn 09 lip 2012, 08:36
Lokalizacja: prawie Wawa

Re: F/A-18C HB 1:48

Postautor: Ajs » pn 04 lut 2013, 11:52

Robert kładziesz transparentne, mocno rozcieńczone warstwy farby.

A Marek jak zwykle, cisza, cisza i nagle ni z gruszki ni z pietruszki skończony model wrzuca :)
Obrazek
_________________________________________
Awatar użytkownika
Ajs
 
Posty: 621
Rejestracja: pn 21 sty 2013, 20:08

Re: F/A-18C HB 1:48

Postautor: Arkady72 » pn 04 lut 2013, 12:34

Marek Naja pisze:Z tymi klapkami na chwycie powietrza, to może najprostsze będzie ich zdemontowanie. W końcu są na paru kroplach CA zawieszone więc można je wyciągnąć, przeszlifować wloty i z powrotem przykleić w pozycji uchylonej?

Tak będzie najłatwiej.
He, he, zrobiłem więcej skuch, bo na początku zamontowałem ślicznie otwarte hamulce ale mój krajan, który tego i inne MiG-acze powoził napisał przy paru wątkach o MiG-ach na Modelworku, że na ziemi przy otwartym podwoziu i zbiorniku paliw jest to po prostu technicznie awykonalne :) No cóż, rzadko tam zaglądam ale udało się to poprawić bezproblemowo.

Ch... w plasterki nie dam sobie za to pociąć ale chyba widziałem fotki otwartych hamulców aero razem ze zbiornikiem podkadłubowym w trakcie przeglądu technicznego.
Obrazek
"Oprócz kobiet i dzieci..."
Awatar użytkownika
Arkady72
 
Posty: 1854
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 18:26
Lokalizacja: Nowogard

Re: F/A-18C HB 1:48

Postautor: tankmania » pn 04 lut 2013, 12:46

Tak jak było z Tomcatem, najpierw ajwaj, że jedne dysze muszą zamknięte, a drugie otwarte bo nie ma innej mozliwości. A później się okazało, że jak się przekręci kluczyk w stacyjce to mogą być w takim samym układzie i jest to na fotkach.
Ja takie "błędy" olewam.

Poza tym jak MiG ląduje to ma chyba wysunięte podwozie i zbiornik, a hamulce otwarte?
tankmania
 
Posty: 4018
Rejestracja: pt 22 cze 2012, 23:22
Lokalizacja: Raz na wozie, raz pod wozem.

Re: F/A-18C HB 1:48

Postautor: Marek Naja » pn 04 lut 2013, 13:49

Podobno jest możliwość otwarcia się samoistnego tych klap kiedy po paru dniach postoju spada ciśnienie w hydraulice, to dolna klapa opada ale górna się raczej nie podniesie. Ja nie robiłem z tego problemu, bo to był żaden problem przerobić, a jak facet kilkanaście lat latał na MiG-ach, to coś tam z praktyki działania układów samolotu wie :) Z tego samego powodu zrezygnowałem z podwieszania R-27, bo ponoć UB ich z zasady nie przenosi. Co wydaje mi się dziwne, bo wersja naprowadzana termicznie chyba nie powinna wymagać wskazania radarem, no chyba, że wymaga do wstępnego wskazania celu. Zdziwiłem się za to, że nie przenoszą nasze MiG-i takiego pakietu po 2 R-27, R-60 i R-73, bo ponoć układ sterowania uzbrojeniem przewiduje podwieszenie tylko dwóch rodzajów pocisków więc zwyczajnie nie obsłuży trzech rodzajów. A w ogóle rozczarowałem się jak doczytałem, że nasze MiG-29 przenoszą maksymalnie 2 pociski średniego zasięgu. Trochę maławo i jakby regres w stosunku do MiG-23, który chyba w standardowym pakieciku miał 4 średniego zasięgu i 2 krótkiego.
Marek Naja
 
Posty: 136
Rejestracja: pn 30 lip 2012, 20:50

Re: F/A-18C HB 1:48

Postautor: Arkady72 » pn 04 lut 2013, 14:29

Marek Naja pisze: A w ogóle rozczarowałem się jak doczytałem, że nasze MiG-29 przenoszą maksymalnie 2 pociski średniego zasięgu. Trochę maławo i jakby regres w stosunku do MiG-23, który chyba w standardowym pakieciku miał 4 średniego zasięgu i 2 krótkiego.

MiG-23 też mógł przenosić jedynie 2 pociski średniego zasięgu R-23 i max 4 krótkiego R-60. Niemniej praktyczna skuteczność uzbrojenia MiG-23 była raczej większa ( przynajmniej potwierdzona empirycznie ).
Obrazek
"Oprócz kobiet i dzieci..."
Awatar użytkownika
Arkady72
 
Posty: 1854
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 18:26
Lokalizacja: Nowogard

Re: F/A-18C HB 1:48

Postautor: Marek Naja » pn 04 lut 2013, 20:13

Faktycznie, pokićkało mi się. Właśnie odkryłem jaki fajny błąd zrobiłem w Hornecie. Trwa akcja naprawcza ale chyba wrzucę na koniec model, gdzieś gdzie Grzesio grasuje, żeby mógł go sobie znaleźć... i się wykazać wiedzą o kolejnym samolocie.
Marek Naja
 
Posty: 136
Rejestracja: pn 30 lip 2012, 20:50

Re: F/A-18C HB 1:48

Postautor: Arkady72 » pn 04 lut 2013, 20:48

Trwa akcja naprawcza ale chyba wrzucę na koniec model, gdzieś gdzie Grzesio grasuje, żeby mógł go sobie znaleźć... i się wykazać wiedzą o kolejnym samolocie.
No coś Ty?! Przecież jeszcze nie przykleiłeś podwozia :lol: .
Obrazek
"Oprócz kobiet i dzieci..."
Awatar użytkownika
Arkady72
 
Posty: 1854
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 18:26
Lokalizacja: Nowogard

Re: F/A-18C HB 1:48

Postautor: JBZ » pn 04 lut 2013, 21:59

Arkady72 pisze:Marek, może nie jest za późno na poprawkę... ale przy Migu zrobiłeś skuchę... Jeśli dolne, zasadnicze wloty powietrza do silnika zamknąłeś to te górne na kadłubie powinny być otwarte. Bezinwazyjnym ratunkiem dla tego błędu może być założenie pokryw FOD na dolne wloty i nie będzie widać, że są zamknięte ;) .


Właśnie się na PWM doczytałem.

nobie1973 pisze:
MAG pisze:Pytanie pomocnicze - czy wiarygodne będzie zrobienie modelu z zamkniętymi wlotami powietrza zarówno głównymi jak i tymi "żaluzjami" na górze?


Wykonanie ich w tej pozycji będzie jak najbardziej prawidłowe. Do zmiany ich położenia stosowane są dźwigniki hydrauliczne, także po strawieniu ciśnienia w instalacji hydraulicznej można je ustawiać w dowolne położenie :mrgreen: .


http://www.pwm.org.pl/posting.php?mode= ... 3&p=379051

Marek Naja pisze:Z tego samego powodu zrezygnowałem z podwieszania R-27, bo ponoć UB ich z zasady nie przenosi.


Podobno, bo to informacja niejawna, wszystkie nasze R-27 są po terminie przydatności do spożycia. W Bydgoszczy jest właśnie na ukończeniu modernizacja pierwszego MiG-29 więc w ciągu kilku tygodni okaże się czy dostanie zreanimowane R-27 czy prawie nowe kupione na Ukrainie. Dla UB najpewniejsza będzie para lub dwie pary belek pod skrzydłami i szkolny UZR-60.

Marek Naja pisze:MiG, to sztampa - kościuszkowski malunek na grzbiecie.

Kalkomanie eduardowe czy coś innego? Jeśli coś innego to w odpowiedniej chwili chętnie dowiedziałbym się co, jak się przylepia i jak pasuje? Właśnie znalazłem model GWH, do którego planuję podobne malowanie.
Nie chcę być moderatorem, nie chcę być sędzią LOKu czy innego ZBOWiDu. Wystarczy mi że będę lepił modele.
Awatar użytkownika
JBZ
 
Posty: 1507
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 20:06
Lokalizacja: Szczecin

PoprzedniaNastępna

Wróć do W trakcie budowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość