IBG P.11 i 7TP

Moderator: Shadowmare

Awatar użytkownika
Shadowmare
Posty: 217
Rejestracja: czw 16 lip 2020, 13:43

IBG P.11 i 7TP

Post autor: Shadowmare »

Myślę o jakiejś dioramce a co wyjdzie to się zobaczy. P.11 będzie raczej jako łamana 3, chociaż krakowska 2 też całkiem ciekawa. Dodatki nabyte w dobrej cenie. Blachy parta bez paru szczegółów, szablony na ogonowy napis P.11, cały silnik BitsKriega i masę kalek. Może zrobię otwarty silnik czy przynajmniej zdjętą od spodu osłonę. Innych miejsc nie otwieram. 7TP wydaje się bardzo fajny chociaż pojęcia o czołgach nie mam, od zarąbania części. Nie wiem czy będę pokazywał wnętrze czy zrobię go w ruchu. Do pancerniaków - można go zrobić z pudła z tymi malowaniami? Nie ma wtopy jakiejś?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zestawowy silnik kontra żywica.

Obrazek

Śmigło wystrugane we wcześniejszym podejściu - trochę mi nie wyszło ale teraz mam wzór więc poprawię.

Obrazek

Pocieniłem krawędź osłony silnika coby nie koliła tak w oczy.

Obrazek
Awatar użytkownika
bohdan
Posty: 2853
Rejestracja: czw 21 mar 2013, 11:51

Re: IBG P.11 i 7TP

Post autor: bohdan »

P11+7TP na jednej podstawce? To może wywołać trzęsienie ziemi ;)
Rafał B
Posty: 1703
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 20:13

Re: IBG P.11 i 7TP

Post autor: Rafał B »

bohdan pisze: czw 18 mar 2021, 11:43 P11+7TP na jednej podstawce? To może wywołać trzęsienie ziemi ;)
Co najwyżej lekki wstrząs...trzęsienie, to by było, gdyby na tej podstawce znalazła się jeszcze Iskra 8-)
Awatar użytkownika
Shadowmare
Posty: 217
Rejestracja: czw 16 lip 2020, 13:43

Re: IBG P.11 i 7TP

Post autor: Shadowmare »

Planowałem jeszcze dołożyć Poloneza w pasującym do niego kolorze Kaki, więc.będzie legitnie :mrgreen: Podoba mi się taka koncepcja samolot na górze a czołg byłby na podstawce.
https://youtu.be/30DzBlVkQHs
Skończę modele to będé knuł.
levee

Re: IBG P.11 i 7TP

Post autor: levee »

Wizja, owszem, interesująca - ale w takim układzie w Pejedenastce powinien być ludzik, a śmigiełko powinien napędzać silniczek :piwo:
Awatar użytkownika
Shadowmare
Posty: 217
Rejestracja: czw 16 lip 2020, 13:43

Re: IBG P.11 i 7TP

Post autor: Shadowmare »

Zobaczymy, z silniczkiem byłoby sporo wiercenia i kombinowania. Zrobiłem ruchome śmigiełko, żeby można było wentylatorem jakimś ruszyć. 7TP ciężki kawałek chleba, dużo roboty jak chce się wnętrze mieć otwarte. Części pasują dobrze, oczywiście trzeba oczyszczać każdy element ale jest ok. Plastik bardzo miękki, tak jak przy P.11 - kilka razy nożyk poleciał mi za głęboko. Żywiczny silnik do 11 wymaga precyzji, ja byłem zbyt szybki i przez to nie dochodzą mi dobrze tylne rury kolektora - ale da się na szczęście jakoś wyprowadzić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miałem zamykać całość ale otworzę chyba radiostację - szkoda ją zakrywać

Obrazek

Nadal nie wiem, którą osłonę stosować z wycięciem czy bez. Moim zdaniem blacha została zagięta, może właśnie jak Szwaby wchodziły na samolot czy przez walnięcie o glebę. Którą obstawiacie?

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz Mańkowski
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:55
Lokalizacja: na południe od Warszawy
Kontakt:

Re: IBG P.11 i 7TP

Post autor: Tomasz Mańkowski »

Shadowmare pisze: ndz 21 mar 2021, 19:42 Nadal nie wiem, którą osłonę stosować z wycięciem czy bez. Moim zdaniem blacha została zagięta, może właśnie jak Szwaby wchodziły na samolot czy przez walnięcie o glebę. Którą obstawiacie?
Jeśli to ma być "łaciata 3" to z wycięciem - bo to osłona od P.11a była (co zresztą widać na podlinkowanej fotce)
Obrazek
Awatar użytkownika
Shadowmare
Posty: 217
Rejestracja: czw 16 lip 2020, 13:43

Re: IBG P.11 i 7TP

Post autor: Shadowmare »

Moim zdaniem to się stało coś takiego. Osłona została zagnieciona do środka, przez szwabów albo przez przewrót na polu. Ta 11 miała jakieś inne elementy od 11A?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz Mańkowski
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:55
Lokalizacja: na południe od Warszawy
Kontakt:

Re: IBG P.11 i 7TP

Post autor: Tomasz Mańkowski »

Shadowmare pisze: ndz 21 mar 2021, 22:32 Moim zdaniem to się stało coś takiego. Osłona została zagnieciona do środka, przez szwabów albo przez przewrót na polu. Ta 11 miała jakieś inne elementy od 11A?
O tej P.11 w ogóle niewiele wiadomo. Nie znany jest numer seryjny (w momencie publikacji monografii AJ-Press'u czyli w 1997 roku) ani ewentualny przydział.
Znane są jedynie fotki po przejęciu jej przez Niemców.
Na fotkach (poza osłoną silnika "z wycięciem na górze" identyfikowaną z monografii AJ-Press'u jako "od P.11a" - co potwierdzają rysunki P.11a i P11.c w tejże monografii) widać nietypowy numer pod skrzydłami, czarne 62-W (nietypowa litera, nie pasująca do liter przypisanych do poszczególnych jednostek) stąd przypuszczenie autorów że był to jakiś płatowiec doświadczalny, poremontowy ect - być może na Instytutu Lotnictwa.

Niżej masz jedną z fotek zamieszczonych w AJ-Press'owej monografii. Moim zdaniem widać na niej dość dokładnie profil "wycięcia na górze" (lub, jak wolisz, "zagniecenia") korespondujący z profilem płatu i łączeniem płata z kadłubem. A pamiętajmy ze P.11a miała silnik umieszczony wyżej niż P.11c i takie wycięcie było konstrukcyjnie niezbędne.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Shadowmare
Posty: 217
Rejestracja: czw 16 lip 2020, 13:43

Re: IBG P.11 i 7TP

Post autor: Shadowmare »

Dzięki za info ale nadal nie jestem na 100% przekonany. Z 1 strony na takie przypadkowe zagięcie zbyt chyba idealnie symetrycznie się wygięło z 2, nie wiem czemuby kombinowali z osłoną od 11A, gdzie innego takiego przypadku nie ma na fotach - może tak jak piszesz jakiś składak to był poskładany na szybko jak wojna wybuchła.

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Shadowmare”