Naszło mnie tak jakoś, że 109, szczególnie późna to ładny samolot. Postanowiłem kilka popełnić. W tym momęcie na warsztacie są:
Bf 109G-10 Erla, gdzie koniczne jet przerobienie przodu. Będzie I seria produkcyjna z kołami i skrzydłami jak G-6
Bf 109G-14 - wersja zwykła nie AS z JG 53:
ciekawe są goleni podwozia które prawdopodobnie były czerwone i brak osłon.
Bf 019K-4 też JG53 pokazany na tej kolorowance:
Do tej pory ruszyłem wnętrze, jest już popaćkane i zwashowane:
Trójak poźnych 109tek
Moderator: Czarny
Re: Trójak poźnych 109tek
Wnętrze to SBS?
Jak z 202?
Jak z 202?
Nie chcę być moderatorem, nie chcę być sędzią LOKu czy innego ZBOWiDu. Wystarczy mi że będę lepił modele.
Re: Trójak poźnych 109tek
Wnętrza to Airesy. 202 czeka na wenę. W zasadzie to jest poklejony i w kolejce do malarni. Jacku czy te amebki mają być błyszczące? Jest jeszcze jakaś zagwozdka z nimi po zatym?
Re: Trójak poźnych 109tek
Jak mi pisali biegli w temacie Włosi, ameby to lekko błyszczący zielony na matowym brązie. Podobno standardem było malowanie od prawej do lewej strony a rozmieszczenie ameb miało odpowiadać (w teorii) wierzchołkom rombu.
Nie chcę być moderatorem, nie chcę być sędzią LOKu czy innego ZBOWiDu. Wystarczy mi że będę lepił modele.
Re: Trójak poźnych 109tek
Witam Panie Marcinie,
Wstawiam tu pomoce do: Bf109 G-10 Erla
Erla production :
490130 – 490399 : G10 (Sept –Oct 44)
490400 – 490799 : G10R6 (Oct – Nov 44)
491100 – 491500 : G10R6 (Dec 44 – Jan 45)
Zrodlo:
http://109lair.hobbyvista.com/articles/g10/g10.htm
--------------------------------------
'' .... All the marks show to G-10 version. Every from the marks could be on other versions too, but DB 605D only on G-10. The factory produced G-10 of series batches 150, 151, 152, 490, 491. A position - in a center of rudder with first digit on tail - and shape of series number is important for next steps (only the last digit 6 is visible on "yellow 7"). Same position of the number is confirmed on G-10s from 150,151,152,491,610,612,770 batches. In case 610,612,770 the G-10s were from WNF and these G-10s had short tailwheel and total different camouflage include underwing crosser with a black center and white outline. ...''
Zrodlo:
http://www.jg300.de/me109g-10erla.html
------------------------------------------
Historie pilotow ktorzy latali na podobnych maszynach Bf 109G-xx z JG3:
http://www.fliegerschicksale.de.tl/02-. ... r-1944.htm
Pozdr.
Krzysztof
Wstawiam tu pomoce do: Bf109 G-10 Erla
Erla production :
490130 – 490399 : G10 (Sept –Oct 44)
490400 – 490799 : G10R6 (Oct – Nov 44)
491100 – 491500 : G10R6 (Dec 44 – Jan 45)
Zrodlo:
http://109lair.hobbyvista.com/articles/g10/g10.htm
--------------------------------------
'' .... All the marks show to G-10 version. Every from the marks could be on other versions too, but DB 605D only on G-10. The factory produced G-10 of series batches 150, 151, 152, 490, 491. A position - in a center of rudder with first digit on tail - and shape of series number is important for next steps (only the last digit 6 is visible on "yellow 7"). Same position of the number is confirmed on G-10s from 150,151,152,491,610,612,770 batches. In case 610,612,770 the G-10s were from WNF and these G-10s had short tailwheel and total different camouflage include underwing crosser with a black center and white outline. ...''
Zrodlo:
http://www.jg300.de/me109g-10erla.html
------------------------------------------
Historie pilotow ktorzy latali na podobnych maszynach Bf 109G-xx z JG3:
http://www.fliegerschicksale.de.tl/02-. ... r-1944.htm
Pozdr.
Krzysztof
Re: Trójak poźnych 109tek
Bf109G10 Erla:
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=1584
Tu jest autor Thomas Poruba, namiary Panie Marcinie podeslalem na maila.
http://messerschmitt-bf109.de/display-quelle.php?id=128
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=1584
Tu jest autor Thomas Poruba, namiary Panie Marcinie podeslalem na maila.
http://messerschmitt-bf109.de/display-quelle.php?id=128
Re: Trójak poźnych 109tek
Tu chyba najbardziej zblizona maszyna do Tej panie Marcinie Bf109G-10 z serii Erla Werk Nr.:490130-490399:
http://www.bf-109.de/display.php?lang=d ... ummer=6428
http://www.bf-109.de/display.php?lang=d ... ummer=1637
mysle ze najbardzej zblizona.
http://www.bf-109.de/display.php?lang=d ... ummer=6428
http://www.bf-109.de/display.php?lang=d ... ummer=1637
mysle ze najbardzej zblizona.
Re: Trójak poźnych 109tek
Poznencałem cie troszke nad nosem G-10 aby upodobnić go do maszyn z z wczesnej serii zakładów Erla:
Re: Trójak poźnych 109tek
Witam,
Panie Marcinie jak poczynania w temacie Bf109 G10 od tego czasu ?
Pozdr.
Krzysztof
Panie Marcinie jak poczynania w temacie Bf109 G10 od tego czasu ?
Pozdr.
Krzysztof
Re: Trójak poźnych 109tek
Marcin, ta przykręcana owiewka po prawej stronie za silnikiem też niestety jest do przeróbki. W G-10 Erla łuk przechodził wyżej nad oprofilowaniem łączenia skrzydła z kadłubem i niestety rzutuje to tez na osłonę silnika po prawej stronie
Tu to widać:
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=7195
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=6364
Ta przeróbka jest ciężka, dlatego szacunek za podjęcie się tematu.
Tu to widać:
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=7195
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=6364
Ta przeróbka jest ciężka, dlatego szacunek za podjęcie się tematu.