Witam
W przerwie między konikami do zaprzęgu wróciłem do nieco zapomnianego tematu czyli armaty Schneidera kal. 120 mm wz. 78/09/31.
Tutaj krótko na temat armaty:
http://www.weu1918-1939.pl/artyleria/ar ... bange.html
Armata docelowo na kołach ogumionych (DS) przystosowana do ciągu motorowego. Koła, które widać na zdjęciu pochodzą z zestawu Schneider wz 1897 RPM i nie są docelowe Ciągnik - nie wiem czy będzie to "etatowy" C4P czy wybiegający nieco w przyszłość ciągnik gąsienicowy PZInż 152 (na zdjęciu PZInż 152 z haubicą Schneider kal. 155mm)
Porównanie wielkości. Armata 02/26 "prawosławna" i Schneider 120mm.
W tej chwili szpachlowana armata przesycha, w weekend zeszlifuj ją i do malunku.
Armata będzie gładkozielona, poza tarczą w kamuflażu.
Schneider 120 mm [scratch]
Moderator: Jendrass
Re: Schneider 120 mm [scratch]
Fajny, wygląda ładnie i czysto zrobiony.
Idź na całość...Jendrass pisze: Ciągnik - nie wiem czy będzie to "etatowy" C4P czy wybiegający nieco w przyszłość ciągnik gąsienicowy PZInż 152 (na zdjęciu PZInż 152 z haubicą Schneider kal. 155mm)
Re: Schneider 120 mm [scratch]
Dzięki !tankmania pisze:Fajny, wygląda ładnie i czysto zrobiony.
Idź na całość...
Nie ma co szaleć, w szafie mam 2 PZInż 152 do sklejenia i podzespoły do 2-3 C4P, do emy starczy
Re: Schneider 120 mm [scratch]
Czy aby na pewno w przyszłość?Jendrass pisze:wybiegający nieco w przyszłość ciągnik gąsienicowy PZInż 152
Komentarze na polskich forach dyskusyjnych? Tak ja to widzę:
Re: Schneider 120 mm [scratch]
Ok, był prototyp (jeden tylko ?!) ale cała seria PZInż 140/152/160 nie została zatwierdzona do produkcji
Re: Schneider 120 mm [scratch]
Bo projekt był do dupy i nie perspektywiczny Na dobrą sprawę to był krok wstecz w temacie ciągnika. Jednak perspektywiczne były wozy półgąsienicowe.
Komentarze na polskich forach dyskusyjnych? Tak ja to widzę:
Re: Schneider 120 mm [scratch]
Czy był do dupy jednoznacznie bym nie przesądzał. Spełniał zakładane osiągi i był sprawniejszy w terenie niż inne wozy. Jednak z pewnością na nasze możliwości zbyt wymagający technicznie i kosztowny w produkcji. Równie dobrze, można tak samo powiedzieć o wozach półgąsienicowych (PZInż 202/222) - że były do dupy (a technicznie na pewno nie były), bo WP zdecydowało się ostatecznie na serię ciągników typowo kołowych z rodziny PZInż 3XXPanzer pisze:Bo projekt był do dupy i nie perspektywiczny Na dobrą sprawę to był krok wstecz w temacie ciągnika. Jednak perspektywiczne były wozy półgąsienicowe.