[G] Walec drogowy ДУ-11
Moderator: grzegorz75
- grzegorz75
- Posty: 1119
- Rejestracja: pt 04 sty 2013, 21:54
[G] Walec drogowy ДУ-11
I byłoby :
Re: [G] Walec drogowy ДУ-11
zajebistywpyteczkę
Re: [G] Walec drogowy ДУ-11
очень красивый ролик
Re: [G] Walec drogowy ДУ-11
Ale żeś go pięknie zmalował.
- konrad_dzik
- Posty: 608
- Rejestracja: śr 28 maja 2014, 21:01
- Lokalizacja: W-wa
Re: [G] Walec drogowy ДУ-11
Ogólnie to całość, jest super, ale już szczgólnie to mi się walce i rdza podoba
Po co łapać króliczka, skoro tak przyjemnie się go goni
futrzaków nie obsługujemy
futrzaków nie obsługujemy
Re: [G] Walec drogowy ДУ-11
Jusz? nie bedzie walcował ancfaltu?
- grzegorz75
- Posty: 1119
- Rejestracja: pt 04 sty 2013, 21:54
Re: [G] Walec drogowy ДУ-11
Dzienkuje Na Bytom mu zrobię podstawkę z papierem ściernym do walcowania .
- KFS-miniatures
- Posty: 6382
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 01:23
- Kontakt:
Re: [G] Walec drogowy ДУ-11
Niektóre z wykonywanych przez nas modeli mają niskie ciśnienie opon. Oznacza to, że są one spłaszczone przy powierzchni ziemi.
Opony w zestawie są zazwyczaj zupełnie okrągłe. Jeśli chcemy bardziej realistyczne opony, możemy je kupić jako osobny produkt na rynku wtórnym, ale czy można spłaszczyć opony samodzielnie ? .Niektórzy w tym celu spiłowywują oryginalne/zestawowe kółka w miejscu styku z powierzchnią co wygląda nie do końca naturalnie ... proponuję inną metodę
Sposób, w jaki można to zrobić, to docisnąc kółko do płaskiej, rozgrzanej, metalowej powierzchni. (tak jak to widac na dołączonych fotografiach) Pod wpływem ciepła plastik topi się (staje plastyczny) w punkcie styku z gorącym metalem a my regulując czas i siłę docisku możemy łatwo kontrolowac stopień spłaszczenia opony.(aż do osiągnięcia pożądanego przez nas stopnia "ugięcia" opony)
Uważam, że jest to dośc prosta i stosunkowo tania metoda zwiększenia realizmu naszych modeli..
Opony w zestawie są zazwyczaj zupełnie okrągłe. Jeśli chcemy bardziej realistyczne opony, możemy je kupić jako osobny produkt na rynku wtórnym, ale czy można spłaszczyć opony samodzielnie ? .Niektórzy w tym celu spiłowywują oryginalne/zestawowe kółka w miejscu styku z powierzchnią co wygląda nie do końca naturalnie ... proponuję inną metodę
Sposób, w jaki można to zrobić, to docisnąc kółko do płaskiej, rozgrzanej, metalowej powierzchni. (tak jak to widac na dołączonych fotografiach) Pod wpływem ciepła plastik topi się (staje plastyczny) w punkcie styku z gorącym metalem a my regulując czas i siłę docisku możemy łatwo kontrolowac stopień spłaszczenia opony.(aż do osiągnięcia pożądanego przez nas stopnia "ugięcia" opony)
Uważam, że jest to dośc prosta i stosunkowo tania metoda zwiększenia realizmu naszych modeli..
- Ojciec Dyrektor
- Posty: 1265
- Rejestracja: śr 28 maja 2014, 05:43
- Lokalizacja: USGERPETE
- Kontakt:
Re: [G] Walec drogowy ДУ-11
Walec (maszyna)[edytuj]
Ten artykuł dotyczy maszyny. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Walec do robót ziemnych
Walec drogowy parowy znajdujący się w Skansenie Maszyn Parowych przy Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach
Walec Dynapac CC232
Walec DS-31 (Beldartehnika)
Informacje w projektach siostrzanych
Commons-logo.svg Multimedia w Wikimedia Commons
Wikiquote-logo.svg Cytaty w Wikicytatach
WiktionaryPl nodesc.svg Definicje słownikowe w Wikisłowniku
Walec – maszyna lub część maszyny służąca do walcowania (np. część walcarki) lub zagęszczania (np. walec budowlany).
Walec budowlany to maszyna do zagęszczania gruntów w robotach ziemnych lub zagęszczania mas nawierzchniowych przy budowie dróg, poprzez nacisk sztywnych lub podatnych kół - wałów podczas jazdy.
Podział[edytuj]
ze względu na oddziaływanie na podłoże
walce statyczne - oddziałują własną masą, na niewielką głębokość. Używane są najczęściej do prac końcowych w robotach drogowych, dogęszczania górnych warstw nasypów, zagęszczania podsypek pod fundamenty.
walce wibracyjne - jednoczesne oddziaływanie statyczne i dynamiczne, odpowiedni układ wirujących mas zapewnia drgania o częstości do 50 Hz. Ich głębokość oddziaływania sięga 2 m.
ze względu na sprężystość wałów
walce stalowe
walce ogumione (wały podatne w formie zestawów kół ogumionych)
ze względu na kształt wałów
gładkie
okołkowane
tarczowe
siatkowe
kompaktory
ze względu na liczbę i usytuowanie wałów
jednowałowe
dwuwałowe dwuosiowe
trzywałowe trzyosiowe
trzywałowe dwuosiowe
czterowałowe dwuosiowe
ze względu na napęd
ręcznie prowadzone
przyczepne
samojezdne (z napędem na jedną, dwie lub trzy osie)
zdalnie sterowane
ze względu na konstrukcję ramy
sztywne
przegubowe
walce kombinowane – połączenie różnych rodzajów wałów
walce specjalne – do zagęszczania skarp, rowów, wysypisk odpadów
Dodatkowo w walcach jako osprzęt wspomagający stosuje się czasem lemiesz. W starszych rozwiązaniach stosowano zrywaki.
Ten artykuł dotyczy maszyny. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Walec do robót ziemnych
Walec drogowy parowy znajdujący się w Skansenie Maszyn Parowych przy Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach
Walec Dynapac CC232
Walec DS-31 (Beldartehnika)
Informacje w projektach siostrzanych
Commons-logo.svg Multimedia w Wikimedia Commons
Wikiquote-logo.svg Cytaty w Wikicytatach
WiktionaryPl nodesc.svg Definicje słownikowe w Wikisłowniku
Walec – maszyna lub część maszyny służąca do walcowania (np. część walcarki) lub zagęszczania (np. walec budowlany).
Walec budowlany to maszyna do zagęszczania gruntów w robotach ziemnych lub zagęszczania mas nawierzchniowych przy budowie dróg, poprzez nacisk sztywnych lub podatnych kół - wałów podczas jazdy.
Podział[edytuj]
ze względu na oddziaływanie na podłoże
walce statyczne - oddziałują własną masą, na niewielką głębokość. Używane są najczęściej do prac końcowych w robotach drogowych, dogęszczania górnych warstw nasypów, zagęszczania podsypek pod fundamenty.
walce wibracyjne - jednoczesne oddziaływanie statyczne i dynamiczne, odpowiedni układ wirujących mas zapewnia drgania o częstości do 50 Hz. Ich głębokość oddziaływania sięga 2 m.
ze względu na sprężystość wałów
walce stalowe
walce ogumione (wały podatne w formie zestawów kół ogumionych)
ze względu na kształt wałów
gładkie
okołkowane
tarczowe
siatkowe
kompaktory
ze względu na liczbę i usytuowanie wałów
jednowałowe
dwuwałowe dwuosiowe
trzywałowe trzyosiowe
trzywałowe dwuosiowe
czterowałowe dwuosiowe
ze względu na napęd
ręcznie prowadzone
przyczepne
samojezdne (z napędem na jedną, dwie lub trzy osie)
zdalnie sterowane
ze względu na konstrukcję ramy
sztywne
przegubowe
walce kombinowane – połączenie różnych rodzajów wałów
walce specjalne – do zagęszczania skarp, rowów, wysypisk odpadów
Dodatkowo w walcach jako osprzęt wspomagający stosuje się czasem lemiesz. W starszych rozwiązaniach stosowano zrywaki.
Re: [G] Walec drogowy ДУ-11
Żeby Cię ten walec teraz przejechał...
Komentarze na polskich forach dyskusyjnych? Tak ja to widzę: