[G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Moderator: Ajs

Awatar użytkownika
Ajs
Posty: 830
Rejestracja: pn 21 sty 2013, 20:08

[G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Post autor: Ajs »

Witam, po dłuższej przerwie :D

Spitek z pudełka, dorzuciłem jedynie żywiczne kółka. Malowany AK RC i Gunze. Brudzenie to aerograf, kredki akrylowe, oleje. Obicia wykonałem srebrną kredką.
Podziękowania dla Jacka Bzunka za garść porad merytorycznych, a dla Pora za wsparcie techniczne ;)
Pozdrawiam

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Spotter
Posty: 2129
Rejestracja: śr 21 maja 2014, 09:02
Lokalizacja: 3City

Re: [G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Post autor: Spotter »

Podoba mi się i to bardzo.
Awatar użytkownika
PawelG.
Posty: 720
Rejestracja: śr 05 gru 2012, 15:58

Re: [G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Post autor: PawelG. »

O tera zdjęcia lepsze, od razu się bardziej podoba ;)
Pzdr Paweł
Rafał B
Posty: 1697
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 20:13

Re: [G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Post autor: Rafał B »

Wszelki duch! No Daniel, a cóż to się takiego w życiu wydarzyło, że postanowiłeś nas tu zaszczycić swoją osobą?! :lol:
Model fajny, zresztą jak każdy w Twym wykonaniu.
Thalgonis
Posty: 2105
Rejestracja: pn 10 wrz 2018, 17:58

Re: [G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Post autor: Thalgonis »

Super wyszło :)
====================
Thalgonis -> https://modelarstwozpudla.pl/
Konrad

Re: [G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Post autor: Konrad »

Podoba się.
Awatar użytkownika
bohdan
Posty: 2852
Rejestracja: czw 21 mar 2013, 11:51

Re: [G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Post autor: bohdan »

W 1940 pojawiła się wersja Mk II napędzana dwunastocylindrowym widlastym silnikiem tłokowym Merlin XII. Silnik wyposażono w mechaniczną sprężarkę (kompresor) z regulacją ciśnienia doładowania o mocy 1175 KM. Spitfire wyposażono w trójłopatowe śmigło o zmiennym skoku typu de Havilland lub Rotol. Dzięki temu prędkość maksymalna maszyny wzrosła o 28 km/h, wzrosła również prędkość wznoszenia. Zależnie od konstrukcji płata i zamontowanego w nim uzbrojenia wytwarzano dwie odmiany: A i B.

Samolot Spitfire był zaprojektowany jako maszyna przechwytująca i nie miał dużego zasięgu działania. Kiedy RAF rozpoczął intensywne działania nad Europą w 1941, pojawiał się potrzeba wydłużenia zasięgu maszyny. W związku z tym przebudowano 60 maszyn wersji Mk IIA, przystosowując je do przenoszenia pod skrzydłami dodatkowych zbiorników z paliwem o pojemności 136 l (30 galonów). Oznaczono je jako Mk IIa LR (long range) i wykorzystywano do marca 1942 roku. Prędkość maksymalna tych maszyn spadła do 553 km/h.

Niewielką liczbę Spitfire Mk II używaną w ratownictwie morskim w 1943 roku oznaczono jako Mk IIC. Były one uzbrojone w 2 działka 20 mm i 4 km 7,7 mm, a ponadto dodano w nich zaczepy do przenoszenia bomb dymnych, służących do oznaczania miejsc z rozbitkami. Ponadto w kadłubie wygospodarowano miejsce na nadmuchiwaną łódź i pakiet ratunkowy z flarami, które mogli wykorzystywać sami piloci w razie zestrzelenia czy awarii lub mogły być zrzucane rozbitkom.

Łącznie w wersji Mk II zbudowano 920 samolotów, w tym 751 w wersji Mk IIA. Maszyny te szybko zastąpiły w jednostkach bojowych wersję Mk I, którą odesłano do jednostek treningowych.

Do brytyjskich dywizjonów myśliwskich samoloty Spitfire Mk I zaczęto przekazywać od czerwca 1938, w wersji Mk II od połowy 1940 roku.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Supermari ... 93_Typ_329
cooper69
Posty: 1497
Rejestracja: wt 20 maja 2014, 07:09

Re: [G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Post autor: cooper69 »

Wielką przyjemnością obdarza oko me ten Spitek.
Rafał B
Posty: 1697
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 20:13

Re: [G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Post autor: Rafał B »

bohdan pisze: czw 27 maja 2021, 16:08...
Piękny rys historyczny, dziękujemy Ci bohdanie.
Awatar użytkownika
bohdan
Posty: 2852
Rejestracja: czw 21 mar 2013, 11:51

Re: [G] Polski Spitfire |Eduard 1/48|

Post autor: bohdan »

jest ZDRADA. Ta spitfire to nie emka2!
ODPOWIEDZ

Wróć do „!ce///an”